השר לשירותי דת חושף ב'קול חי': מוקד חירום חדש שיהווה כתובת למשפחות נפגעים

ישראל פריי No Comments on השר לשירותי דת חושף ב'קול חי': מוקד חירום חדש שיהווה כתובת למשפחות נפגעים
21:31
30.04.24
אבי מימרן No Comments on אלמוג בוקר: "מנהיגות צריכה לקבל החלטה לכאן או לכאן"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לשירותי דת, ח"כ דוד אזולאי, העניק ראיון ל"מהדורה המרכזית" ב'קול חי', וקבל על כך שהמדינה אינה מאבטחת את הרבנים הראשיים לישראל, "בעת הזאת, כשכל אדם בחזקת מטרה בפני האויב, התפלאתי מאוד לראות שהרבנים הראשיים לא מאובטחים".

בדיון שהתקיים לפני כמה חודשים, העליתי את הנושא, והחלטתי לעכב את אבטחת בתי המשפט עד שהנושא יוסדר, ע"מ להוסיף אבטחה לרבנים. ביקשתי לקיים דיון חדש בוועדת הכספים. לא יכול להיות שבכזו מציאות ביטחונית, הרבנים, שהם סמל שלטוני ובמסגרת תפקידם הם מבקרים בהרבה מקומות – יסתובבו ללא אבטחה". אמר השר.

המשך הראיון נסוב סביב הישגיו במשרד, ותכניותיו לעתיד: "קשה להצביע כעת על הישג כזה או אחר, כשאין תקציב קשה להתקדם, אחרי העברתו נוכל לנשום לרווחה ולהביא לבשורה. במסגרת דיוני התקציב התקבלו חלק מהדרישות שלנו, אנחנו מקווים שעד שהוא יועבר נוכל לקבל ולבצע. יחד עם זה, יש דברים שהצטברו כמו שכר הבלניות והסכמים קיבוציים של עובדי השירות הציבורי שהמועצות הדתיות חתמו על ההסכמים, ואף אחד לא מתחשב בהם. עוד דבר ששמתי לב הוא שעובדי משרד הדתות מקבלים משכורות נמוכות ביחס לשירות הציבורי. אין סיבה שעובדים שכל "חטאם" שהם עובדים במשרד הדתות, לא יקבלו שכר הגון ושווה למקובל בשירות הציבורי".

בין המהלכים שהוא מקדם, מנסה אזולאי את ה"הישג במסגרת ההסכמים, במסגרתו יועברו 70 מיליון ש"ח לטובת מבני דת, מקוואות ובתי כנסת, אנחנו צופים למהפכה בשירותי הדת בשנים הקרובות, הגענו להסכם עם משרד השיכון שבכל השכונות החדשות, ייבנו מקוואות, כשהעלות תתחלק בין המשרדים".

"צריך לציין שבתי הדין הרבנים, חזרו למשרד הדתות וזו בשורה. בחודש האחרון התמנו 22 דיינים, אנחנו דורשים השוואת תנאים בין בתי הדין לבתי המשפטים. עד עכשיו כשהם היו במשרד המשפטים, הם היו סרח עודף, אצלנו הם מיוחדים".

לנוכח הירידה בתקציבי המקומות הקדושים, הצהיר השר נחרצות כי "המקומות הקדושים קרובים לליבי, בנושא הזה אני רגיש ולא אתן לפגוע, הרי הם מהווים מוקד משיכה לתיירים מכל העולם, לעומת מוזיאונים שמושקעים בהם הון". הוא חשף גם תוכנית לשיתו"פ עם משרד לפיתוח הנגב והגליל וקק"ל, עבור "מיזם שיביא למהפך בכל הקשור למקומות הקדושים בארץ ישראל".

לראשונה, נחשפה בפומבי הרפורמה שצפויה להיכנס בקרוב, הלא היא "כוכבית 120". השר פירט: "מדובר בפרויקט חשוב. הרי כשיש תאונה או פיגוע, הנטייה הטבעית להרים טלפון ל-100-102, ולנסות לברר מה קורה עם יקיריהם. המיזם אמור לתת שירות מלא עם פטירתו של אדם, שתהיה הכתובת שתיתן מענה ושירות מרע הפטירה עד תום ימי השבעה".

בסיום השיחה התייחס השר לשירותי דת לעניין העלייה להר הבית: "יש פסק ברור של הלכה שלא השתנתה. מרן פסק לנו וכל גדולי הדור ממשיכי דרכו פוסקים לאסור. אלו שעולים רק גורמים לנו לכל הצרות האלה. צריכים לחזק את ידי ראה"מ שלא לאפשר את העלייה. הגישה להר הבית מעוררת ויכוחים בינינו לבין אותם אנשים שם. אין מצווה להתגרות בגויים, זה לא כתוב באף מקום. מקווה שמתחיל להיכנס לתודעה של אנשים רבים שמבינים יותר שכל מה שקשור להר לא נתון לוויכוח וצריך להישמע לפסק ההלכה".



0 תגובות